diumenge, 20 de maig del 2012

JA NO EN DIEM TANCADA.... ARA SÓN "ASSEMBLEES SOCIO-CULTURALS". L'objectiu, anàlisi de la situació actual en Educació i propostes d'acció


ASSEMBLEA SÒCIO-CULTURAL DIA 10/05/2012 IES ENRIC VALOR-PICANYA

- Assistents: Unes trenta persones entre el professorat de l’IES, pares i mares d’alumnes, i representants dels dos CEIPS de Picanya. Alguns alumnes del centre esperaven les seues famílies al pati.
- Intervingueren en el col.loqui/debat persones de tots els col.lectius, incloent-hi l’Equip Directiu del centre.
- A l’inici hi va haver per part d’un professor l’explicació de les darreres mesures en Educació, tant pel Decret de la Conselleria a la C.V. com de les que anuncia el Ministeri d’Educació a nivell estatal. Totes elles derivades de les retallades en els pressuposts destinats a l’Educació Pública.
- El Director informà de la repercussió d’aquestes mesures en concret en el nostre IES, que previsiblement seran d’aplicació el proper curs.

- Reflexions i propostes extretes del col.loqui:
- L’opinió pública té un coneixement molt reduït del treball docent, del temps real que el professorat hi dedica, i de quina és la diversitat de tasques que realitza.
- Els mitjans de comunicació i el Govern fan èmfasi en la jornada laboral de 18 hores setmanals en E. Secundària, i això és el que arriba a la majoria de la població. Així, sembla que encara es cobra massa pel treball docent.
- Seria necessària una campanya en aquest sentit, per tal de dignificar la tasca docents. Alguns centres proposen fer una campanya publicitària, amb l’aportació econòmica personal del professorat, per explicar tant el treball del professorat, com les retallades econòmiques i la repercussió en la qualitat de l’ensenyament dels nostres fill/es en el futur immediat.
- Es proposa que els tutors expliquen a les famílies del seu alumnat les noves retallades econòmiques al nostre centre.
- Hi ha acord en la necessitat de la participació/implicació de les famílies, a través de l’AMPA, del Consell Escolar, de la FAPA i individualment, per manifestar a l’Administració el que opinem davant les noves mesures.
- Hi ha la possibilitat d’entrar a la web de la Consellera d’Educació per manifestar les nostres opinions. Caldria fer-ho massivament.
- S’apunta també la possibilitat de denunciar la degradació de la qualitat de l’ensenyament davant del Síndic de Greuges.
- S’està estudiant la capacitat que tenen les aules de l’IES per donar cabuda al 20% més d’alumnat, i si incomplirien les mesures de seguretat (m2 per alumne, per exemple).
- L’Administració està valorant retallar el servei del menjador de 5 a 3 dies per setmana.
- Encara no s’han pagat les ajudes de llibres.
- Sols, i recentment, s’ha rebut una part de la partida per pagar el menjador escolar.
- L’AMPA demana al Director que redacte un escrit on s’expliciten els grups d’alumnes i els programes que es duen a terme al centre (i que impliquen qualitat), i com afectarien les retallades previstes al funcionament del nostre IES.
- També es parla de la importància d’unificar esforços i accions d’altres AMPAs, en principi a través de la FAPA, per tal de fer escoltar les nostres opinions.

COMISSIÓ EDUCATIVA DE L’AMPA